Anoda u lodních motorů
U všech kovových součástí, které jsou ponořené do vody probíhá galvanická koroze, čím slanější, tím větší.
U všech kovových součástí, které jsou ponořené do vody probíhá galvanická koroze, čím slanější, tím větší.
Většina jachtařů si při práci s lany vystačí s dračí smyčkou. Pro výtahová lana však existuje velmi šikovný uzel, který je mnohem kompaktnější, snadno se váže a s rostoucím zatížením získává na pevnosti. Hodí se především na šekle a karabiny, nevhodný je naopak pro tyče a trubky většího průměru. Na míru zkrácený konec dodává uzlu na úhlednosti a...
Jednou z běžných a pravidelných kontrol by měla být u plachetnic kontrola uchycení kýlu k trupu. Velmi často je vnitřní uchycení skryté pod podlážkou, baterií apod. Pokud na místě objevíte vodu, praskliny nebo charakteristickou hnědou stopu pro rzi, neměli byste s opravou otálet. V tomto případě byla situace o to horší, že výrobce lodě celé vnitřní...
Pokud bychom hledali nejvíce zanedbávanou lodní součást, bude to bezkonkurenčně motor. Pravidelná výměna oleje zde není pravidlem, ale spíše výjimkou. Mnoho majitelů totiž servis motoru porovnává s automobilovým motorem, zvláště, když mnoho lodí využívá motory, které mají základ v pohonných jednotkách automobilů nebo stavebních strojů. V případě...
Mnoho majitelů laminátových lodí se domnívá, že nátěr pod čárou ponoru, obecně známý jako antifouling, slouží jako ochrana proti obrůstání trupu. Nejdříve jsou to bakterie, poté houby a pláštěnci, a nakonec mlži a ústřice. Antifouling svým složením mikroorganizmy odrazuje a stěžuje jim přichytávání se k povrchu lodě. Většina uživatelů logicky vnímá...
Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.